Yahoo: rechtvaardiging van partnership met Google

Jerry Yang en Roy Bostock, respectievelijk CEO en voorzitter van Yahoo, hebben een lange brief gericht naar de aandeelhouders van het bedrijf om hen van de goede wil van het partnerakkoord met Google te overtuigen. Dit akkoord, dat de weergave van Google advertenties op de resultaatpagina’s van Yahoo voorziet, zou inkomsten tussen de 250 en 450 M$ moeten genereren vanaf het eerste jaar. Dat is meer rendabel voor de portaalsite dan de overname van Microsoft.

post-image-3
Yang en Bostock maken ook van dit schrijven gebruik om de handelingen van Microsoft met de vinger te wijzen. Ze schrijven namelijk de volledige verantwoordelijkheid van het falen van de onderhandelingen toe aan het bedrijf en herinneren eraan dat Microsoft op 3 mei zelf haar oorspronkelijke bod van 44,6 M$ terugtrok om zich enkel voor de opzoekingsactiviteiten van Yahoo te concentreren.

De uitgever bood een miljard dollar aan om de hand te leggen op de technologie van Yahoo Search, alsook 8 Md$ extra voor haar ontwikkeling. Een aanbod dat erg aantrekkelijk is, maar in werkelijkheid heel wat valkuilen verbergt, want het zou niet alleen de zoekmotor van Yahoo hebben ontnomen, maar de portaalsite op exclusieve manier aan Microsoft hebben verbonden voor een duur van 10 jaar.

Back to top button
Close
Close