Home/Videos Interviews/IDC: online reclame in West-Europa tegen 2011 goed voor 18,2% van totale reclamebestedingen IDC: online reclame in West-Europa tegen 2011 goed voor 18,2% van totale reclamebestedingen Onderzoeksbureau IDC verwacht dat de wereldwijde online reclamebestedingen zullen stijgen tot 62,5 miljard USD. Het bedrijf voorspelt dat de markt in 2011 goed zal zijn voor meer dan 106 miljard USD. 2008-06-27Comment IDC becijferde dat de globale online adspend dit jaar 10% zal uitmaken van alle mediabestedingen. Tegen 2011 zal dat 13,6% zijn. Het kopen van advertenties op trefwoorden, zeg maar zoekmotorreclame, zal goed zijn voor meer dan een derde van de online bestedingen, aldus IDC. Display advertising voor meer dan 20% en online zoekertjes om en bij 19%. Het onderzoeksbureau verwacht een sterke groei voor rich media advertenties die een jaarlijks gemiddelde groei van 50% zouden noteren tijdens de geanalyseerde periode. De VS blijven de belangrijkste markt maar de sterkste groei is voor Centraal- en Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oostelijke en centraal gelegen Europese landen zullen een gemiddelde jaarlijkse groei kennen van 42,1%, de MEA-regio 29,8%. De grootste winst inzake het percentage dat de online reclame uitmaakt in vergelijking met de totale reclamebestedingen is evenwel voor West-Europa waar de online bestedingen tegen 2011 goed zouden zijn voor 18,2%. In de VS zal dit ‘slechts’ 14,6% zijn. De belangrijkste sectoren voor online reclame in 2008 tenslotte: ‘volwassen’ content en gokken, informatie, elektronica en computers. Meer op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address