PricewaterhouseCoopers: aantal gezinnen met breedband verdubbelt tegen 2012

De wereldwijde entertainment en media industrie zal tot 2012 jaarlijks groeien met gemiddeld 6,6%. Dat blijkt uit de laatste editie van PricewaterhouseCoopers zijn Global Entertainment and Media Outlook: 2008-2012.

post-image-3
Die groei betekent evenwel niet dat de sector zorgeloos de toekomst kan tegemoet zien. De uitdagingen zijn immers divers, zowel op het vlak van technologieën, marktevoluties en consumentengedrag, aldus PricewaterhouseCoopers.

Onder de technologieën die de komende vijf jaar hun stempel zullen drukken op de industrie noteren we ondermeer draadloze technologieën (denk aan de evoluties in de GSM-sector), breedband en hoge definitie TV.

Op online vlak noteren we ondermeer dat het aantal gezinnen met breedband tegen 2012 nog eens zal verdubbelen tot om en bij 661 miljoen gezinnen.

Op online reclamevlak noteren we dan weer dat de industrie volgens PricewaterhouseCoopers tot 2012 zal groeien met een jaarlijks gemiddelde van 19,5%.

Meer op deze link.

http://www.pwc.com/outlook

Back to top button
Close
Close