Europese enquête over de verbruiksmodellen van breedbanddiensten

Juniper Networks, leider in high performance netwerken, onthult de resultaten van haar enquête over de verbruiksmodellen van haar breedband Internet diensten. Europese breedbandleveranciers kunnen meer omzet genereren wanneer ze meer gepersonaliseerde, ervaringsgebaseerde kwaliteitsdiensten aanbieden aan consumenten. Dat blijkt uit het breedbandlifestyleonderzoek van Juniper Networks.

post-image-3
Om te voldoen aan de groeiende verwachtingen van breedbandconsumenten, moeten leveranciers gebruikmaken van hun netwerkkennis. Als ze dit niet doen, lopen ze de kans gepasseerd te worden, omdat ze niet op een kosteneffectieve manier inspelen op klantwensen. Ze lopen dan het risico dat ze klanten kwijtraken.

Juniper hield het onderzoek onder 5.000 breedbandgebruikers in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Groot-Brittannië in april 2008. 39,3 procent van de respondenten gaf aan vijf of meer verschillende gebruikersidentiteiten te hebben om op verschillende online diensten in te loggen via een enkele breedbandverbinding. Die hebben elk een apart wachtwoord. Daarnaast bevestigt 79,9 procent van de respondenten dat hun breedbandverbinding regelmatig door meerdere personen wordt gebruikt. Dit veronderstelt dus dat elke breedbandverbinding meerdere identiteiten en diensten ondersteunt.

Back to top button
Close
Close