Home/Online media/Yahoo sluit partnership met Google Yahoo sluit partnership met Google Na maandenlange onderhandelingen met Microsoft heeft Yahoo beslist om ‘neen’ te zeggen tegen de gigant en is het in zee gegaan met die online reus, Google. 2008-06-13Comment Geen overname maar een online reclameakkoord. Dat is uiteindelijk het verdict geworden. Volgens Yahoo’s CEO Jerry Yang kan het reclameakkoord ‘zijn’ bedrijf tot 800 miljoen USD extra opbrengen per jaar. De beurs is het daar blijkbaar niet mee eens. Yahoo’s aandeel nam gisteren immers een duik toen het duidelijk werd dat er geen akkoord zou komen met Microsoft en het aandeel herstelde niet toen later bekend werd dat het bedrijf een ‘deal’ met Google sloot. Volgens Yang was Microsoft niet geïnteresseerd in een volledige overname maar aasde het enkel op Yahoo zijn zoekactiviteiten. Grote winnaar is natuurlijk Google. De zoekgigant heeft niet alleen voorkomen dat Microsoft en Yahoo samen een geduchte concurrent zouden vormen, het heeft er ook nog eens een partner van betekenis bijgekregen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address