BDMV betwist beweringen van privacycommissie over direct marketeers

Het Belgisch Direct Marketing Verbond laat in een reactie weten dat het formeel de bewering van de privacycommissie betwist dat “het duidelijk is dat een pak ‘direct marketeers’ vandaag de privacywet overtreden”.

post-image-3
Het BDMV: “Ook wij stellen vast dat de ontwikkeling van de technologie steeds meer mogelijkheid biedt tot personalisatie.  Dit dient echter als positief te worden beschouwd, gezien hierdoor gerichter in functie van de interessesfeer van de consument kan worden gecommuniceerd. Dit maakt dat er net minder ‘niet relevante’ reclame wordt gevoerd die enkel bereik nastreven en geen dialoog. Hierdoor kan een bedrijf onnodige zendingen of commerciële berichtgeving vermijden, wat ook voor het bedrijf een positieve budgettaire impact heeft.”

Het BDMV zegt dat de wilgroei omtrent klachten niet door zijn cijfers bevestigd wordt. Zo behandelde het Comité van Toezicht respectievelijk in 2006: 24, in 2007:11, in 2008 (tot op vandaag): 8 klachten omtrent het niet-naleven van de privacywetgeving.

Back to top button
Close
Close