Online mediabestedingen in Europa in 2007

Eerder deze week vond in Berlijn de tweede editie van het IAB zijn Interact congres plaats (vorig jaar georganiseerd in Brussel). Het IAB maakte er de finale resultaten bekend van de online mediabestedingen in Europa over 2007.

post-image-3
Zo zien we ondermeer dat die online bestedingen vorig jaar met 40% zijn toegenomen tot een totaal van 11,2 miljard euro. Ter vergelijking: een jaar eerder was dat nog 8 miljard euro.

Een belangrijker vergelijking is die met de VS. Daar stegen de bestedingen in 2007 met 26% om uit te komen op een totaal van 14,5 miljard euro.

Europese koplopers zijn uiteraard de grote drie: het VK, Duitsland en Frankrijk.

In ons land waren de online mediabestedingen goed voor 9,1% van alle mediabudgetten. De “10 before 10” is dus aardig in zicht.

Meer op de Europese IAB site in dit Word-document.

U kunt nog steeds onze video-interviews van de editie 2007 van Interact bekijken via deze link.

Back to top button
Close
Close