Home/Campaigns/Top-creatieven Guillaume en Paul breken lans voor digital marketing tijdens CCB Awards Top-creatieven Guillaume en Paul breken lans voor digital marketing tijdens CCB Awards De mannen achter het reclamebureau Duval Guillaume en het creatieve Britse kwartaalblad Contagious, Guillaume Van der Stighelen en Paul Kemp-Robertson, brengen tijdens de opening van de CCB Awards op 23 mei in Knokke een inspirerende showcase over hoe vanuit digital marketing merken gebouwd worden. 2008-05-05Comment “Het is niet omdat iets reclame is, dat men het automatisch niet wil zien, lezen of beluisteren. Of omdat iets ontspannend is, dat het niet zou verkopen,” aldus Guillaume en Paul. “Toekomstgerichte merken beginnen erachter te komen dat reclame draait om nuttig en relevant zijn, om inhoud en diensten leveren die mensen echt zoeken en delen.” Volgens de twee top-creatieven (Paul Kemp-Robertson was tot 2005 worldwide creative recources director van Leo Burnett in Chicago, de creatieve loopbaan van Guillaume Van der Stighelen is algemeen gekend) spelen deze nieuwe vormen van reclame via effectieve targeting een positieve rol in het dagelijkse leven. “Er zijn vele manieren om mensen te laten vergeten dat ze naar een reclame kijken. Dé uitdaging is hen te laten herinneren dat het hen aangeboden wordt door een merk.” Duo Van der Stighelen/Kemp-Robertson daagt creatieve wereld uit Het duo Guillaume Van der Stighelen en Paul Kemp-Robertson werd op initiatief van het Interactive Advertising Bureau (IAB) Belgium en in samenwerking met de Creative Club of Belgium (CCB) bijeengebracht om de kracht van het interactieve en digitale in een creatief denkproces te benadrukken. Uit de 10before10 barometers die IAB Belgium tesamen met het marktonderzoeksbureau Insites Consulting in 2007 uitvoerde, blijkt immers dat consumenten massaal veel tijd spenderen op het Internet, maar dat de merken hen in de online wereld nog niet aan hun verwachtingen voldoen. De enorme interactieve digitale mogelijkheden die de creatieven ter beschikking staan, spelen vandaag de dag nog te weinig een prominente rol in de strategische en creatieve ontwikkelingsfase van een campagne of een concept. Ook Guillaume Van der Stighelen en Paul Kemp-Robertson onderschrijven deze situatie en willen met hun showcase de Belgische creatieven uitdagen om er ook daadwerkelijk iets aan te doen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address