Landing pages zijn de sleutel tot hogere conversie

Recent UK onderzoek over het optimaliseren van landing pages bracht het volgende naar voor:
- 53% van de Britse bedrijven test nooit landing pages
- 44% test landing pages bij lancering en kijkt er daarna nooit meer naar om
- 23% van de bedrijven test wel maar deelt de resultaten niet met bureau of webdesigner

post-image-3
Waarom wordt er niet meer aandacht aan besteed? Is er een gebrek aan motivatie, tijd of kennis? Een recente blogpost op de EmailGarage marketing blog gaat in op hoe je er werk kan van maken. Dit alles aan de hand van praktische aanbevelingen van o.a. Stefan Tornquist, research director bij MarketingSherpa en Chuck Bankoff.

Een korte introductie
De trafiek op landing pages kan van verschillende bronnen komen: advertenties, email campagnes, bannering, zoekmotoren, POS,...

Aan creatie, productie en media worden belangrijke budgetten gespendeerd. Landing pages daarentegen krijgen minder aandacht en sluiten dikwijls niet naadloos aan op de reeds geleverde inspanningen. Nochthans stelt Tornquist dat het optimaliseren van je landing pages gemiddeld 40% meer conversie oplevert.

In de aangehaalde blogpost wordt verder ingezoomd op het schrijven van kopij voor landing pages, design, de lengte van registratieformulieren, geschikt beeldmateriaal en andere succesfactoren en ... 'campaign killers'.

Meer info.

Back to top button
Close
Close