Nieuwe aanwinst voor AOL

Een maand nadat het 850M$ op tafel legde voor het sociale netwerk Bebo, doet AOL het allemaal nog eens over met Sphere.

post-image-3
Sphere is een zoekmotor voor blogs, zoals Technorati of Google Blog Search, op twee verschillen na. De zoekmotor Sphere doet meer dan het louter indexeren van blogs, maar selecteert de content die het het meest relevant acht, danzkij een technologie waarmee automatisch blogs kunnen worden gevonden die een samenhang vertonen met de site waar de internetgebruiker op surft.

Tony Conrad, CEO van Sphere, toonde ook nog een ander kunstje. Hij ging een aantal partnerships aan met enkele van de voornaamste Amerikaanse informatiesites, zoals de Wall Street Journal, de New York Times, CNN, waardoor zijn site aan geloofwaardigheid won.

AOL is momenteel op zoek naar erkenning, sinds Jeffrey Bewkes, verantwoordelijke bij time Warner (eigenaar van AOL), het had over de mogelijkheid om zich van AOL te ontdoen. Enkele dagen geleden zocht AOL toenadering tot Yahoo om het vijandige OPA van Microsoft het hoofd te bieden, maar vooral ook om een tweede jeugd terug te vinden.

Back to top button
Close
Close