Virale wedstrijd met social networking gehalte voor Club Med

Maak een virtuele postkaart van je droombestemming en laat zo veel mogelijk mensen stemmen op je postkaart. Wie de meeste stemmen krijgt, wint. Dat is in een notendop het opzet van een campagne van Club Med BeLux die luistert naar de naam ‘geluk naar keuze’.

post-image-3
Opvallend is dat het spel ook gespeeld kan worden als een toepassing binnen social networking site Facebook. Een en ander is van de hand van bureau Creaxial.

Club Med geeft ook enkel interessante inzichten in zijn online strategie, iets dat bedrijven naar ons gevoelen nog al te weinig doen en dus hernemen we het graag.

Zo laat Club Med weten dat 80% van zijn klanten zich informeert via Internet alvorens zijn vakantie te boeken.

We lezen ook dat 13% van de boekingen via de site verloopt. Die online boekingen zjn bovendien meestal extra business en geen vervanging van boekingen via filialen.. Wel is er een gedeeltelijke verschuiving vastgesteld van callcenter naar website.

Het interessantste weetje dat Club Med met ons deelt is dat het dit jaar een knappe 17% van zijn budget voor mediaruimte zal besteden op Internet. Dat budget bestaat ondermeer uit display ads op portaalsites, e-mailing en Google AdWords.

Ontdek de campagne en het spel op Facebook of op www.geluknaarkeuze.be

Back to top button
Close
Close