LG&F, I DO en Snow worden FAMOUS

FAMOUS. Dat is de naam van het ‘nieuwe’ bureau dat we vandaag verwelkomen. FAMOUS is de samensmelting van bureaus LG&F, I DO en Snow. Of met andere woorden: geen drie aparte brands voor drie verschillende activiteiten. Al is de verklaring voor de stap meer te zoeken in het customer-centric denken dat dezer dagen het klassieke hokjesdenken overal vervangt.

post-image-3
Volgens LG&F (laatste keer dat we de naam gebruiken) slaat “FAMOUS” niet op het bureau zelf maar op de klanten: de merken en producten van de klant moeten ‘beroemd’ zijn. En de mens staat ook elders nog centraal: volgens FAMOUS vinden 71% van de mensen meningen van kennissen de belangrijkste informatiebron over een merk. Noem het geen word-of-mouth maar in de woorden van FAMOUS ‘de mens als medium’.

In de praktijk zal FAMOUS werken met ‘brand teams’: alle disciplines worden dus verenigd (ook letterlijk) in één team rond het merk waar de klant mee kan komen aanzitten.

Noteren we tenslotte nog dat FAMOUS niet mee doet aan awards (dat wist u al) en dat het bureau ook een cel ‘business ideas’ heeft. En die cel moet, in de woorden van FAMOUS, “commerciële ideeën ontwikkelen die reclame overstijgen: een nieuw distributiekanaal, een nieuw product, een nieuw medium, een TV-format,...”.

Back to top button
Close
Close