Home/Campaigns/Gratis ad serving en ad management bij Google (en bij Microsoft?) Gratis ad serving en ad management bij Google (en bij Microsoft?) Google doet het weer. Het bedrijf lanceert – voorlopig enkel op uitnodiging – immers een systeem dat, onder de naam Google AdManager, uitgevers toelaat om zelf hun online reclameposities te beheren, ongeacht de herkomst. Regies en aanbieders van ad serving systemen lezen best even mee. 2008-03-18Comment Google AdManager is een op maat van middelgrote uitgevers – en zijn we dat in dit land niet bijna allemaal? – gesneden gratis tool waarmee deze hun advertenties kunnen beheren, ongeacht de herkomst (eigen verkoop, derden, Google AdSense,…). Beheren betekent in deze de creatives opladen, de campagnes aanmaken, data over de impact bijhouden, rapporteren en zo meer. Het systeem vult daarbij vrije ruimte aan met Google AdSense campagnes en heeft een systeem om de campagnes te serveren volgens diverse criteria. Microsoft zou al een antwoord klaar hebben. Het bedrijf heeft daartoe Rapt overgenomen. https://www.google.com/admanager/login/en_US/index.html Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address