Home/Videos Interviews/Internet, een uitgesproken « buzz » medium Internet, een uitgesproken « buzz » medium Een studie die werd uitgevoerd door IAB en UBA samen, brengt aan het licht dat 38% van de verantwoordelijken voor reclame-uitgaven (CEO, leden van UBA) de verhouding kosten/efficiëntie van Internet als communicatiekanaal als beste verkiest boven tv, radio, tijdschriften en outdoor. 2008-03-18Comment Internet (22%) komt op de tweede plaats, na tv (26%) wat betreft het behalen van de doelstellingen. Internet is het medium dat een ruime voorsprong heeft op de andere media wanneer een bedrijf een jong imago wil uitstralen (56%). De bioscoop is goed voor 18% van de stemmen, tv behaalt 10%, en tijdschriften 18%. De internetuitgaven rechtvaardigen zich ook het gemakkelijkst, en scoren het hoogst met 30%, gevolgd door tijdschriften, die 18% van de stemmen binnenhalen. Een ander onbetwistbaar voordeel van het Net: het is een medium waarop je supersnel een campagne kan opstarten (54% van de stemmen). Internet geniet ook massaal de voorkeur om een direct-marketingcampagne te lanceren (56%). Maar wanneer het gaat om een campagne om het imago en de naambekendheid te verhogen, behaalt televisie toch de meeste stemmen (43 en 41% van de ondervraagden), gevolgd door tijdschriften, die goed zijn voor 16% van de antwoorden, en door internet met 11%. Wat de aankoopintentie betreft, blijkt het Net opnieuw de winnaar te zijn met 46%, ver voor de tijdschriften (14%) en tv (12%). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address