Home/Videos Interviews/De Belg wil de dialoog aangaan met de merken De Belg wil de dialoog aangaan met de merken Alle recente indicatoren (studie Insites) tonen aan dat het gedrag van de consument langzaam maar zeker verandert. De consument wil steeds vaker de dialoog aangaan met de merken. 2008-03-07Comment Ondernemingen doen er dus goed aan om hun communicatiestrategie aan te passen om het contact te behouden met de consument die uit is op interactiviteit, creativiteit, informatie en interessante aanbiedingen op internet. Enkele cijfers die deze bewering kunnen staven: 81% van de internetsurfers die verantwoordelijk zijn voor “food” aankopen, bezoekt sites met recepten, 72% bezoekt sites over “voeding en gezondheid”… 19% van de consumenten van schoonheidsproducten zoekt naar de allernieuwste reclame op internet, 11% is op zoek naar goodies en 10% naar online-spelletjes. In elke sector laat de Belg zien dat hij veeleisend is wat de kwaliteit betreft, en hij betreurt het huidige gebrek aan reactiviteit van de sites, maar ook dat de beschikbare informatie te weinig up-to-date wordt gehouden. Momenteel wordt er nog niet veel geïnvesteerd in reclame op het net, want er bestaat nogal wat terughoudendheid vanwege het beeld van de hoge kosten en een gebrek aan transparantie. Maar wees gerust, 57% van de ondervraagde bedrijfsleiders zegt dat ze hun online-investeringen willen optrekken, de meesten van hen zelfs met meer dan 20%. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address