Pumbby voor Valentijncampagne The Phone House

GSM-winkelketen The Phone House heeft een opgemerkte “Sint-Valentijn” steuncampagne op touw gezet. Het gebruikte hiervoor het Pumbby-systeem, de kleine startup van de RMB (Belgische mediaregie), die sinds januari 2008 gecombineerde mobiele acties van het type “Mobile + e-mail + online” aanbiedt.

post-image-3
Met die campagne wilde The Phone House zoveel mogelijk Proximus-klanten naar hun winkels lokken en hen overtuigen om het abonnement van hun partner naar de operator in kwestie om te zetten. Met het online-gedeelte wilde The Phone House nieuwe leden werven voor haar newsletter.
 
De uitdaging bestond er dus in om overtuigend en massaal te communiceren binnen een zeer kort tijdsbestek, net voor Sint-Valentijn. Met het nieuwe mobiele reclamesysteem “Pumbby” verschafte The Phone House zich de middelen om een “GSM + e-mail + banners online” crossmediacampagne te lanceren, zodat – met de bijkomende koppeling via de radio – op een originele, persoonlijke en interactieve manier met de doelgroep kon worden gecommuniceerd.
 
Het uitgestippelde proces bestond erin om eerst een bericht naar de GSM van de abonnee te sturen, en die na ontvangst van dit bericht naar een e-mail te verwijzen waarin hij bijkomende informatie kon vinden, plus een link naar de webpagina waar de deelnemers zich konden inschrijven. Om een optimaal resultaat te behalen, verliep de actie in twee golven. De benadering van de consument via 4 verschillende kanalen (radio, gsm, banners, e-mail) maakte het mogelijk om de doelgroep heel nauwkeurig te bepalen en enkel hierin te investeren.
 
De kwaliteit van de databank van The Phone House bleek uit de cijfers: 67,38% van de berichten werden na de eerste golf gelezen, en dat cijfer liep tot 78,5% op na de tweede golf.
Back to top button
Close
Close