Home/Tips & tricks/Sterke groei in 2007 bij Zoom.in Sterke groei in 2007 bij Zoom.in Zoom.in, Europees marktleider in online nieuwsvideo’s, verdubbelde in 2007 haar kijkcijfers tot 163 miljoen bekeken video's. Voor het eerst sinds de opstart van Zoom.in België werd er winst gemaakt, terwijl Zoom.in Nederland al voor het tweede jaar op rij winstcijfers kon noteren. 2008-02-27Comment Dit jaar verwacht Zoom.in bovendien ook in Duitsland winst te maken. “De goede ontwikkeling van de landen waar we als eerste gestart zijn bewijst het succes van ons concept. Daarop voortbouwend startten we vorig jaar vier nieuwe landen: Zwitserland, Denemarken, Rusland en Griekenland”, aldus Jan Riemens, algemeen directeur van Zoom.in. Zoom.in België realiseert inmiddels 20% van het totale aantal kijkers in het Europese Zoom.in-netwerk. In 2005 bedroeg het aandeel van Zoom.in België nog maar 5%. “In België werden er afgelopen jaar 32.154.338 video’s bekeken. Dat is een groei van meer dan 240% ten opzichte van 2006. Vooral entertainment en sportvideo’s deden het goed. Zoom.in stond dan ook op de eerste rij bij alle grote evenementen in 2007. Denken we maar aan onze uitgebreide verslaggeving over de Tour de France bijvoorbeeld”, aldus Frederik Misplon, uitgever van Zoom.in België. Het internationale netwerk van ondertussen 10 landen gaat een steeds significantere positieve rol spelen. Zowel bij de inkoop en productie van dure content, als bij pan-Europese campagnes van adverteerders die tegelijkertijd in verschillende landen willen adverteren. “Zo krijgen wij een optimale balans tussen contentkosten en adverteerdersopbrengsten. Dit heeft op internationaal niveau geresulteerd in leveringsovereenkomsten met onder andere MSN, AOL, Lycos, Yahoo en Lagardère Global Advertising”, zegt Riemens. De specifieke omzet van spotcampagnes in België groeide in 2007 met meer dan 400% in vergelijking met 2006.. Adverteerders zoals TomTom, Telenet, Fortis, Sara Lee, Oneworld, Ford, Citibank enz. adverteerden met veel succes in het Belgische Zoom.in-netwerk. Dit positieve resultaat werd behaald dankzij onze uitstekende samenwerking met onze sales regie Belgacom Skynet. Voor 2008 verwachten we verdubbeling van de omzet in vergelijking met 2007. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address