Home/Videos Interviews/Forrester doet onderzoek naar Web Analytics spelers Forrester doet onderzoek naar Web Analytics spelers Het toonaangevende onderzoeksbureau Forrester voerde een studie uit die aantoont dat consultingbedrijven gespecialiseerd in Web Analytics vaak kleine bedrijven zijn, die echter veel know-how en ervaring in huis hebben. 2008-02-22Comment Forrester analyseerde 91 bedrijven uit de sector en vatte de conclusies samen in een rapport. Dat rapport vermeldt als enige Belgische speler het recent door LBi overgenomen OX2, en schuift het agentschap in 1 beweging naar voren als één van de Europese leiders binnen het domein. De 91 onderzochte bedrijven bevonden zich hoofdzakelijk in Noord-Amerika (61); EMEA en Azië namen met respectievelijk 25 en 5 een kleinere deel van de koek in. Volgens Forrester wordt de markt van Web Analytics gedomineerd door kleine agentschappen: 75 % van deze agentschappen zou niet meer dan 5 full time consultants tellen, die evenwel opvallend goed gekwalificeerd en sterk ‘business-minded’ zijn. Hun competenties blijken zich vooral op vlak van audits en analyses te situeren, en in mindere mate op puur technische dienstverlening. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address