Online game in het spoor van Belgische Zuidpoolexpeditie

The House of Marketing lanceert een interactief spel dat jongeren bewust moet maken van de klimaatproblematiek. Het spel kreeg de naam "Cool 4 Antarctica", is gebaseerd op de Zuidpoolreis die Dixie Dansercoer maakte en is een samenwerkingsverband tussen verschillende bedrijven en non-profit organisaties.

post-image-3
The House of Marketing, Euronav en de meteorologen van Waterweer&wind zeggen met het game de jongeren (vanaf 12 jaar) te willen sensibiliseren rond de uitdaging die de opwarming van de aarde vormt voor de Zuidpool en bij uitbreiding de hele aardbol.

Een en ander gaat vergezeld van een wedstrijd waaraan als prijs een dagje aan boord van het schip is gekoppeld waarmee Dansercour  de reis onderneemt, en dit uiteraard in zijn gezelschap.

Voor wie zich afvraagt waarom The House of Marketing dit mee ondersteunde (naast voor het goede doel): Pieterjan Kempynck, Managing Consultant bij The House of Marketing, nam aan de expeditie deel.

Onder de partners die aan de ontwikkeling bijdroegen noteren we Accenture dat mee het platform verzorgde,  Microsoft dat Windows Live tools in het spel integreerde wat een communityvorming moet mogelijk maken, Beluga Communications en ONE Agency.

Spelen op www.cool4antarctica.com

Back to top button
Close
Close