Studie wijst uit dat bijna niemand op uw advertenties klikt

Drie Amerikaanse bureaus sloegen de handen in elkaar voor een grootscheepse studie naar het klikgedrag op online advertenties, genaamd ‘Natural Born Clickers’. Hieruit bleek onder andere dat slechts 6% van alle surfers advertenties aanklikken, en dat die dan ook nog eens niet tot de meest interessante doelgroep behoren.

post-image-3
ComScore, Tacoda en Starcom Media voerden onderzoek uit in de Verenigde Staten naar het klikgedrag van internetgebruikers.

Daaruit blijkt dat meer dan 50 % van alle kliks op advertenties afkomstig zijn van slechts 6 % van de internetpopulatie, de ‘heavy clickers’.

Erger nog: die 6 % is gemiddeld tussen 25 en 44 jaar oud, heeft “slechts” een inkomen van $ 40 000 dollar (een slordige 27 450 euro) per jaar en koopt bijzonder weinig via het internet.

Dat er nog vaak naar deze studie zal worden verwezen de komende maanden, staat nu al vast.

Er gaan al echter al veel langer stemmen op om het hele ‘pay per click’-systeem, of het afmeten van succesvolle online campagnes af te meten op aantal kliks, te vervangen door iets representatiever zoals effectieve verkoop, merkbekendheidsstudies, enz. Deze onderzoeksresultaten bevestigen die geluiden alleen maar.

 
Back to top button
Close
Close