KMO`s overtuigd van belang eigen website

In het kader van zijn Ultimate KMO Makeover actie, bevroeg Microsoft in een eerste online enquête 185 KMO’s uit de BeLux over de ‘bedrijfsproductiviteit van hun informatiesystemen’. We lichtten er voor u een aantal conclusies uit op het vlak van het zakelijke gebruik van Internet bij de KMO.

post-image-3
Zo leren we dat de meeste KMO’s overtuigd zijn van een eigen, externe website. Bij KMO’s met meer dan 100 PC’s zijn ze dat allemaal, bij de kleinsten (minder dan 5 PC’s) is dat een nog zeer acceptabele 69%.

Bij andere online ‘tools’ is de aanvaarding doorgaans wat minder en zien we zeer zeker dat het belang toeneemt naarmate men meer PC’s in het bedrijf heeft.

Zo beschikken de meeste bedrijven met minder dan 5 computers niet over Instant Messaging of een intranet om de ‘interne communicatie te bevorderen’.

Van de bedrijven met 10 tot 25 PC’s heeft meer dan de helft een intranet (58%), een groot deel is van plan er één te bouwen (21%).
Back to top button
Close
Close