Home/Campaigns/IAB lanceert `Late Creative Policy` IAB lanceert `Late Creative Policy` De werkgroep ‘Channel’ van IAB België, getrokken door Gunter Blanckaert, heeft een ‘Late Creative Policy’ uitgewerkt. 2008-01-30Comment Achterliggende motivatie: de toenemende complexiteit van het hele online reclameproces (testen, trafficking en reporting) door nieuwe formaten, technologieën en andere toeters en bellen (denk aan toestanden als Rich Media, video en geo-targeting bijvoorbeeld). Of met andere woorden: er moesten duidelijker regels komen om alles wat vlotter te laten verlopen. In de policy lezen we ondermeer dat standaardformaten 3 dagen voor de lanceringsdatum van de campagne moeten aangeleverd worden, voor niet-standaard formaten telt men 5 dagen. Nieuw: als een aanlevertermijn wordt overschreden plaatst men een zogeheten “public service announcement” creatie. Een en ander gaat in voege vanaf 1 maart en wordt toegepast door de grote regies in onze contreien. Meer lezen op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address