Boondoggle levert eerste werk op voor luchtvaartmaatschappij bmi

Luchtvaartmaatschappij bmi is in zee gegaan met Boondoggle voor zijn ‘interactieve’ communicatie in België, Nederland en Ierland. Bmi, dat de wereld aandoet vanuit overwegend Londen Heathrow, en Boondoggle verzilveren de samenwerking met een eerste campagne. Doelgroep: de zakenreiziger.

post-image-3
Het hoofdmedium van de campagne is ‘print’, en wel via een campagne in Trends, die online wordt ondersteund.

Ging het dan niet om ‘interactieve communicatie’? Volgens het persbericht van Boondoggle wel maar het is een teken des tijds: de grotere, traditioneel interactieve, bureaus zul je meer en meer zien uitpakken met cross-mediale campagnes en budgetten.

De printcampagne bestaat er in dat Boondoggle de – per definitie in (geld)zaken geïnteresseerde – lezers van Trends op de achterflap van het blad vergastte op een identieke cover in het Russisch.

Achterliggend idee: ‘Het internationale zakenleven leek nog nooit zo dichtbij’. Zeg maar: de wereld is het economische schouwtoneel en bmi brengt u er heen. Met de actie wil bmi dan ook ondermeer 19 nieuwe internationale bestemmingen onder de aandacht brengen van de ‘handelsreiziger’.

Binnen het blad is er een extra advertentie.

De actie wordt nog herhaald met een Arabische en Engelse versie en wordt online ondersteund door een banneringcampagne en een specifieke pagina op de bmi-website.

Ook daar speelt men met het thema van de verschillende talen.

Back to top button
Close
Close