Autosalon: alles `groen`, ook op MSN

Wie gisteren het nieuws zag, leerde dat het Autosalon dit jaar een heel deel minder bezoekers telde (zowat 75.000 minder) maar dat de deelnemende merken - getuige de champagnespuitende salesmensen na sluiting van het salon gisteravond – er niet echt tranen om laten. De verkoop zou namelijk in de marge van het Autosalon goed meevallen, al ontbreken voorlopig cijfers. Volgens Febiac is één van de vele mogelijke verklaringen voor de tegenvallende resultaten de ‘groene boodschap’. Maar, zo voegde men er aan toe, het belang van die boodschap is groot.

post-image-3
Diverse merkten surften mee op de ecologische golf die leeft in…ja, waar eigenlijk? In elk geval in de communicatie. Denk aan de Ford-campagne waar we vorige week over berichtten. Maar denk eveneens aan de inspanningen van de uitgevers terzake.

Ook online stond ‘groen’ voorop in de communicatie. Zo besteedde MSN in zijn Autosalon-rubriek de nodige aandacht aan ‘groene thema’s’. Meer zelfs: het werkte een ecologisch ‘reclamepackage’ uit voor adverteerders: de ‘Green Package’ linkte de merken aan de ‘groene’ initiatieven op MSN en was bestemd voort auto’s die minder dan 130 gram CO2/km verbruiken.

Het ‘package’ werd geboekt door constructeurs als Ford, Seat en Citroën. Ook Fortis koos er voor in het kader van de ‘speciale leningen’ die het – net als vele anderen - aanbood voor ‘groenere’ wagens.

MSN heeft overigens ook een ‘groen’ kanaal dat je vindt op deze link.

Back to top button
Close
Close