Home/Campaigns/Google en Publicis dikke vriendjes: het bureau-charmeoffensief van Google Google en Publicis dikke vriendjes: het bureau-charmeoffensief van Google Google en reclame- en mediagigant Publicis (Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Duval Guillaume, ZenithOptimedia, het in 2006 overgenomen Digitas,…) hebben de handen in elkaar geslagen op het vlak van digitale reclame. Wat die samenwerking dan precies inhoudt? Dat is voorlopig nog wat koffiedik kijken. 2008-01-24Comment De precieze vorm van de samenwerking is dus nog niet bekend, met uitzondering van wat technologische samenwerking, wat uitwisseling van expertise en zo meer. Wat we wel weten is dat Publicis zijn topman, Maurice Lévy, en Google zijn topman, Eric Schmidt, elkaar ontmoetten in Publicis zijn Parijse kantoren voor hun (latere) bezoek aan het World Economic Forum en daar de media vertelden over hun gezamenlijke ‘strijd’ en samenwerking. Het persbericht van Publicis van na de feiten blinkt dan ook uit in nietszeggendheid. Gewoon ‘we hebben vandaag wat gepraat in onze kantoren in Parijs en we hebben een gelijke visie over hoe digitale technologie kan gebruikt worden om beter aan reclame te doen’. De samenwerking is ook niet nieuw. Vorig jaar werd ook al rond het World Economic Forum één en ander in gang gezet. Waarom we er dan over schrijven? Omdat het een trendbreuk is. Want Google en agencies; dat gaat niet altijd samen. Is Google immers niet die vervelende partij die altijd maar met modellen komt die alle mogelijke bestaande marktstructuren negeren, vooral in de segmenten van de media planning en mediabuying (denk aan de initiatieven van Google in zijn thuisland op het vlak van print, radio etc…)? Voor Lévy dus duidelijk niet. Persbericht(je) in PDF op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address