Online planning: context is koning

De impact van de digitale media op de mediaconsumptie en reclame is bekend. Maar de uitdagingen voor adverteerders en planners blijven talrijk. En dit zowel op het vlak van de integratie van de online media in de marketingmix, als inzake het precieze gebruik van de digitale formaten en dragers. Internet is namelijk geen ééndimensionaal medium. Bovendien vormen het gedrag, de ‘vatbaarheid’ voor reclame, de doelstellingen en de gemoedstoestand van de surfer geen onveranderlijke constante.

post-image-3
Microsoft Digital Advertising Solutions liet een onderzoek uitvoeren naar de verschillende online mediamomenten/kanalen/formaten en publiceerde nu een boekje met zeer handige resultaten voor planners en adverteerders.

De conclusie? Vrij vertaald: “Niet alle online media-opportuniteiten zijn gelijk en om online merken te bouwen, moeten adverteerders en hun agentschappen zorgvuldig hun geïntegreerde communicatiestrategieën plannen rond bepaalde gelegenheden in bepaalde omgevingen met bepaalde formaten”.

Of met andere woorden: wie dacht dat online reclame het zelfde was als het plaatsen van een banner of het verzenden van een e-mail is er aan voor de moeite. Maar dat wist u – hopelijk – al. Interessanter is een antwoord op de vraag wanneer doe ik wat met welk formaat om wat te bereiken. En daar biedt het boekje antwoorden op.

Samengevat: “Context matters”, volgens het onderzoek is het online zelfs ‘king’.

 

Back to top button
Close
Close