Telenet zet digitale reclameregie op poten

Telenet start met een eigen digitale reclameregie. De regie kreeg de naam Telenet Media en wordt getrokken door enkele oude bekenden uit het lokale online reclamewereldje.

post-image-3
Telenet Media, dat op 1 januari start, wil naar eigen zeggen gaan voor een “360° digitale advertising”. Daarmee doelt het op het feit dat het, naast reclamemogelijkheden op zijn online media, ook andere diensten aanbiedt zoals op het vlak van iDTV, branded content en DM.

Aan het hoofd van Telenet Media staat Edwin Hardy, bijgestaan door vier sales managers (Pieter Jadoul voor de contacten met mediacentrales en reclamebureaus en Cato Léonard, Guy Orens en Annick Stockmans voor contacten met de adverteerders).

De regie wordt verdeeld in vier activiteiten, die elk door een ander team worden getrokken.

  • Eerst zijn er de online media-activiteiten (Zita, GarageTV en 9lives) die operationeel wordt aangetrokken door oude bekende Alex Van de Wal (vroeger ondermeer bij Hi-Media en Skynet) en door Robbie Cop.
  • De divisie direct marketing wordt dan weer aangestuurd door Isabelle Rubbrecht (Vacature, Optizen,…). Deze divisie houdt zich momenteel bezig met e-mail marketing maar er wordt ook aan een SEA-aanbod gewerkt.
  • Vervolgens is er een cel interactieve videodiensten die wordt geleid door Jeroen De Backer en die mikt op ‘branded content’.
  • En tenslotte is er ook het iDTV luik, meer bepaald de walled garden toepassingen.
De regie heeft ook een site: http://www.telenetmedia.be/

Back to top button
Close
Close