Home/Campaigns/Verregaande samenwerking tussen Viacom en Microsoft wordt geraamd op 500 miljoen USD Verregaande samenwerking tussen Viacom en Microsoft wordt geraamd op 500 miljoen USD Viacom (ondermeer moederhuis van MTV) en Microsoft hebben een fikse deal getekend. Een van de bepalingen van de samenwerking houdt in dat Microsoft een deel van de TV- en videocontent van Viacom zal kunnen gebruiken op ondermeer zijn MSN-portaal. 2007-11-20Comment Verder zullen de gamingplatformen van Microsoft (Xbox) worden betrokken en wordt er samengewerkt rond reclame. Zo zal Microsoft display ads op de Amerikaanse websites van Viacom verkopen en zal het bedrijf ook zelf adverteren in een aantal Viacom-media. Noteren we tenslotte nog dat de Amerikaanse sites van Viacom gebruik zullen maken van Atlas, de adserver die Microsoft verwierf met zijn acquisitie van aQuantive. Beide bedrijven valoriseren de ‘waarde’ van de overeenkomst op 500 miljoen USD voor de eerste vijf jaar. Meer info in het persbericht op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address