Interactieve reclame blijft de markt kloppen in de VS

TNS Media Intelligence publiceerde eerder deze week de cijfers voor de Amerikaanse reclamemarkt over de eerste negen maanden van het jaar. Tijdens die periode groeide de reclamesector aan de andere kant van de Oceaan met 0,2% op jaarbasis, tot een totaal van 108,2 miljard USD.

post-image-3
Opgesplitst naar de verschillende reclamesegmenten blijkt dat de online reclame het bijzonder goed blijft doen.

De online bestedingen stegen met 17,2% tot 8,4 miljard USD. Dat mag een relatief mager beestje lijken in het totaal maar we herinneren er aan dat TNS Media Intelligence alleen de display advertising bestedingen in kaart brengt (zeg maar banners, skyscrapers en zo meer). Dus geen paid search, geen breedbandvideo en al zeker geen bestedingen inzake bedrijfs- en campagnesites.

De display advertising komt daarmee uit op 7,7% van het totaal. Een jaar eerder was dat over dezelfde periode nog 6,6%.

Aandeel van reclamebestedingen per media in de VS
Bron: TNS Media Intelligence

Media

Eerste 9 maanden 2007

Eerste 9 maanden 2006

Nationale TV

31,7%

31,8%

Magazines

20,2%

19,3%

Kranten

17,8%

18,8%

Lokale TV

11,2%

12%

Back to top button
Close
Close