1 jaar GarageTV.be: enkele cijfers

Telenet stuurde ter gelegenheid van de eerste verjaardag van zijn videosharing site GarageTV.be een aantal interessante cijfers door. Wie dacht dat online videosharing synoniem is van YouTube en dat lokale initiatieven geen kans maken is er aan voor de moeite. Lees even mee.

post-image-3
Bijna 1 miljoen kijkers per maand, meer dan 65.000 leden, in totaal 33 dagen beeldmateriaal ofte 26.000 filmpjes, en om en bij 40 miljoen bekeken video’s. Dat zijn de toch wel indrukwekkende cijfers waarmee Telenet uitpakt.

Ook met de participatie van de gebruikers blijkt het heel goed mee te vallen. De perceptie dat de Belg geen echte deelnemer is op het vlak van contentcreatie gaat dus duidelijk niet op. Stefan Devroey van Telenet drukt het zo uit: “Toen we GarageTV lanceerden, kregen we de ietwat sceptische vraag of zoiets in België wel kan werken, of de Vlaming niet teveel schroom kent om zichzelf op het web in de kijker te zetten. De spectaculaire kijkcijfers, maar vooral de creaties die we het afgelopen jaar hebben zien passeren, bewijzen het tegendeel. De Vlaming is creatief, communicatief en houdt van de (web)camera.”

Het succes van GarageTV is naast aan de gebruikers allicht ook deels te danken aan de specifieke kanalen van bepaalde mediaspelers zoals ActuaTV en ATV, en het videoclipkanaal in samenwerking met Universal Music.

Telenet geeft verder nog een overzichtje van de filmpjes die het goed deden op GarageTV en van het betere ‘user-generated’ werk.

Omdat de feestdagen naderen en u misschien al wat meer tijd hebt voor recreatief surfen geven we er graag een paar mee:
Back to top button
Close
Close