Home/Videos Interviews/Britse IAB onderzoekt en promoot de mobiele reclame Britse IAB onderzoekt en promoot de mobiele reclame Eind vorige week liet de Britse tak van het IAB weten te zullen starten met een ‘Mobile Council’ om de mobiele reclame een impuls te geven. Uit een enquête die het IAB uitvoerde bij een 40-tal topmarketeers blijkt namelijk dat de mobiele reclame allesbehalve een alledaags onderdeel is van de marketingaanpak en dat zowel bureau’s als adverteerders omzichtig de kat uit de boom kijken. Het zou volgens de enquête nog zeker tot 2010 duren voor mobiele reclame onderdeel wordt van het ‘mainstream’ marketingarsenaal. 2007-11-05Comment Uit de studie blijkt verder dat reclame op mobieltjes kampt met dezelfde (perceptie)problemen als de online reclame rond de eeuwwisseling: een gebrek aan standaarden, te weinig meetsystemen en onvoldoende praktijkvoorbeelden die de efficiëntie aantonen. Voeg daarbij nog de perceptie dat de creatieve mogelijkheden te beperkt zijn en je hebt echt een déjà-vu gevoel. Met het oprichten van een specifieke ‘mobiele raad’ moet één en ander aangepakt worden. Een van de eerste initiatieven terzake was het lanceren van een rapport: “Mobile Advertising: the Emerging UK Market”. Het Britse IAB lanceerde bovendien meteen ook maar een mobiele webstek: http://mobile.iabuk.net/ Een uitgebreide en vers van de pers geposte PDF van de ‘mobiele studie’ van het Britse IAB vind je via deze link. Je vindt er 48 pagina’s relevante content, studies en vooral ook antwoorden op de boven aangehaalde ‘lacunes’ zoals praktijkstudies en info over standaarden. Gericht op de Britse markt maar – uitgezonderd de operatorgegevens – zeker ook relevant voor ons. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address