Home/Videos Interviews/De toekomst van de `ontspanning` volgens Nokia: `Circular Entertainment` De toekomst van de `ontspanning` volgens Nokia: `Circular Entertainment` Digitale trendlover, spitst uw oren en onthoud deze term: ‘Circular Entertainment’. Volgens Nokia is het de toekomst van de ‘entertainmentconsumptie’. Lees vooral verder. 2007-11-04Comment The Future Laboratory heeft voor Nokia een onderzoekje gepleegd naar de toekomst van ‘entertainment’. Uit dat onderzoek, voluit getiteld 'A Glimpse of the Next Episode', besluit het bedrijf ondermeer dat tot een kwart van de ‘entertainment’ die mensen binnen vijf jaar zullen consumeren zal gemaakt, bewerkt en gedeeld zijn in de kring van ‘peers’, eerder dan afkomstig te zijn dan van de klassieke mediagroepen. Het woordje ‘circular’ uit het begrip ‘circular entertainment’ dat Nokia hieraan vastknoopt duidt niet zozeer op de eigen kring zelf maar wel op het ‘rondgaan’ van de content; volgens het onderzoek zullen mensen namelijk hun eigen content willen maken en delen maar dat is slechts het begin. Ook die content (van anderen) remixen, bewerken en steeds verder doorgeven hoort erbij. Nog niet duidelijk? Nokia geeft in zijn persbericht een concreet fictief voorbeeld. Stel je ongeveer dit scenario voor: mensen gaan op stap, één van hen filmt het met zijn GSM. Een andere medestapper voegt er nadien een MP3 bestandje aan toe en geeft het door aan een vriend. Die voegt er wat foto’s aan toe en geeft het ook weer door. En zo verder. Uiteraard wordt de kring waarin de bewuste content zo circuleert en geadapteerd wordt steeds ruimer dan de eigen, intieme kring van de oorspronkelijk maker van het stukje content. Wie houdt van trends en ook wil weten wat ‘Immersive Living’, ‘Geek Culture’, ‘G Tech’ en ‘Localism’ betekenen, surft naar deze link. Ook de meer aardse mensen onder u kunnen er terecht voor wat cijfertjes over de bevraagde – om en bij 9.000 – consumenten uit diverse Europese landen. Zo zien we dat 29% van hen TV kijkt op Internet. http://www.thefuturelaboratory.com/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address