Home/Campaigns/Online mediaconsumptie in België: resultaten uit het recente EIAA onderzoek Online mediaconsumptie in België: resultaten uit het recente EIAA onderzoek Op de webstek van Microsoft Digital Advertising Solutions staan Belgische resultaten te lezen uit recent Mediascope onderzoek van de European Interactive Advertising Association (EIAA). Zo lezen we ondermeer dat volgens de EIAA 66% van onze landgenoten wekelijks gebruik maakt van het WWW. Dat is meer dan het Europees gemiddelde van 57%. 2007-11-04Comment In de leeftijdscategorie van 16 tot 24 jaar blijkt 34% van de gebruikers meer tijd te spenderen aan surfen op Internet dan aan het TV kijken. Het merendeel van die respondenten (9 op 10) zegt bovendien dat Internet een verminderende invloed op de overige mediaconsumptie heeft. 91% van deze leeftijdsgroep gebruikt tussen 5 en 7 dagen per week het Internet. Amper 71 % van hen kijkt even vaak TV. Verder valt de sterke groei inzake internetgebruik van de vrouwen en de 55-plussers op. In vergelijking met 2006 is ook de online doorgebrachte tijd gestegen, en wel met 11% tot een gemiddelde van 12,2 uren per week per surfer. Ook dat is meer dan het Europees gemiddelde. Het EIAA vond dat 43% van de Belgische internauten minstens één keer per maand communiceert via social networking sites. Na search, e-mail en Instant Messaging is ‘communicatie via social networking sites’ meteen de vierde online activiteit bij de Belgische surfer. Top 10 van de populairste on line activiteiten in België (bron: EIAA/Microsoft Digital Advertising Solutions) Activiteit Percentage Search 94 E-mail 91 IM 48 Communiceren via sociale netwerksites 43 Muziek downloaden 33 Radio luisteren Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address