Home/Videos Interviews/De invloed van `user-generated reviews` op de aankoopbeslissing De invloed van `user-generated reviews` op de aankoopbeslissing User-Generated Content, afgekort UGC, is dit jaar ongetwijfeld één van de meest besproken topics in online land. Het is de trend waarbij surfers content creëren. Gaande van het posten van hoogstaande audiovisuele creaties tot het gescheld waar de krantenfora in ons land dezer dagen van bulken. En natuurlijk de zogeheten ‘consumer-generated reviews’ ofte besprekingen van de surfer van producten, diensten en bedrijven. comScore en The Kelsey Group publiceerden eind vorige week de resultaten van een gezamenlijk onderzoek betreffende die laatste vorm van UGC. 2007-11-04Comment Beide bedrijven polsten meer bepaald naar de impact van consumer-generated reviews op de prijs die consumenten willen betalen voor de offline diensten (dus geen producten) waarover die reviews gaan. Denk bijvoorbeeld aan reizen, resto’s en hotels, om er maar enkele te noemen. comScore en The Kelsey Group besluiten uit de studie, die werd uitgevoerd bij een 2.000-tal Amerikaanse surfers, dat consumenten bereid zijn om op zijn minst 20% meer te betalen voor dergelijke diensten die een 5-sterren kwotering (‘Excellent’) kregen dan voor gelijkaardige diensten die vier sterren kregen toegewezen (‘Goed’). Of met andere woorden: de invloed van user-generated reviews heeft niet alleen te maken met word-of-mouth of buzz en negatieve reviews hebben niet alleen een negatieve impact op de reputatie van een bedrijf: reviews hebben ook een onmiddellijke impact op de financiële bottom-line. Zeker als we weten dat volgens dezelfde studie 24% van de bevraagde surfers gebruik maakt van online reviews vooraleer ze kiezen voor deze of gene leverancier van bepaalde offline diensten. Bij de surfers die af en toe reviews bekijken beweert 41% van zij die al eens een restaurantbespreking bekijken achteraf een restaurant te bezoeken. Bij hotels is dat 40% en bij reizen 27%. Volledig persbericht op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address