These Days en Dubois Meets Fugger scoren interactieve Epica prijzen

De resultaten van de Epica Awards zijn binnen. Deze Europese Awards doen het steeds beter met dit jaar zomaar even 5642 inzendingen van 732 bedrijven uit 47 landen uit de EMEA regio.

post-image-3
De Epica Awards hebben ook een interactief luik.

De grote winnaar van de Epica D’Or Interactive was dit jaar het Zweedse Farfar in de categorie Consumer Internet Sites (met de ‘Heidies’ website voor Diesel) en de categorie Business To Business Internet Sites (met de ‘The Internet Walk’ website voor Nokia’s N800).

De Scandinavische bureau’s scoorden overigens bijzonder goed met interactieve hoofdprijzen voor het eveneens Zweedse Lowe Brindfors, het Deense Far From Hollywood en het nog maar eens Zweedse Forsman & Bodenfors. Het enige niet- Scandinavische agentschap dat een Epica D’Or binnenhaalde was het Spaanse Netthink met werk voor Adidas.

Ook ons land deed het evenwel goed, meer in het bijzonder het Antwerpse These Days dat twee keer brons kreeg voor werk voor Nokia, respectievelijk voor de ‘Jealous Computers ‘ campagne en voor de ‘Nokia Picture Poetry’ eindejaarswensenactie.

Dubois Meets Fugger scoorde zilver in de interactieve rubriek voor zijn knappe webstek waar de winnende ‘Benny The Brave’ figuur de surfer doorheen gidst.

Ook in de niet-interactieve categorieën waren er zilveren en bronzen Awards voor ons land. In de rubriek ‘film’ scoorde Czar.be zilver, Duval Guillaume Brussels was goed voor vier prijzen in diezelfde rubriek (twee keer zilver, twee keer brons, twee keer met werk voor Belgacom). McCann-Erickson haalde brons in de categorie ‘film’ en Duval Guillame Antwerp tenslotte haalde brons in de categorie ‘poster’.

Voor de volledige resultaten surf je naar http://www.epica-awards.com/pages/results.html

In de PDF met winnaars vind je alle gouden Awards, in de PDF met finalisten alle zilveren en bronzen per land.

Back to top button
Close
Close