Home/Campaigns/Naar dynamische reclame in PDF-bestanden? Naar dynamische reclame in PDF-bestanden? De BBC heeft een interessante primeur : Adobe en Yahoo zijn samen aan het experimenteren om dynamische advertenties te plaatsen in PDF-bestanden. Tekst en uitleg. 2007-11-30Comment Wat vertelt de BBC precies? Dat Yahoo en Adobe een overeenkomst hebben gesloten waarbij ze – samen met een beperkt aantal online uitgevers – experimenteren met het plaatsen van contextuele (yep, het Google-model) tekstadvertenties waarbij de advertenties – die rechts verschijnen – overeenkomen met de inhoud van het document. Gezien het wijd verspreide gebruik van het PDF-formaat een interessante piste voor uitgevers die – mits de nodige kritische massa uiteraard – op die manier hun inkomsten nog wat willen aanzwengelen. De advertenties zouden alleen verschijnen in de online versies van de PDF-bestanden en niet op afgedrukte versies. Benieuwd hoe de goegemeente reageert. Tekst en uitleg op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address