Belgische wereldpremière voor Microsoft en McCann met `Life is Live`

Microsoft lanceerde vorige week de nieuwe generatie Windows Live en om dat te vieren werd door reclameveteraan McCann een originele on line campagne bedacht.

post-image-3
Beide Belgische partners pakken bij deze gelegenheid uit met een gloeiend persbericht, want de ‘Life is Live’-campagne luidt meteen een dubbele media- en creatieve wereldpremière in: op VTM en RTL worden vier videospots live uitgezonden én ze zijn gemaakt door internetgebruikers zelf, met behulp van hun webcam.

Het idee is eenvoudig. Surfers kunnen een video van zichzelf op een speciaal daartoe bestemde site uploaden en bezoekers kunnen dan stemmen voor hun lievelingsclip. De 4 overwinnaars worden elk met `5 minutes of fame' bekroond, telkens in een spot van 45 seconden. De spots worden rechtstreeks en in prime time uitgezonden op 28 (VTM) en 29 november (RTL TVI).

Om de interesse van de surfers te wekken, werd een e-mailluik opgezet, bannering op de portaalsite van MSN.be geplaatst én een speciale teasingactie voor bloggers gemaakt.

Het concept is van Michaël Thuy, kersvers creatief strateeg bij McCann België, en de mediadeal werd door Universal Media bedongen. Het productiehuis is Nascom.

De Microsoft uploadsite vind je hier. Het volledige persbericht van Microsoft lees je hier.

Back to top button
Close
Close