Home/Mobile marketing/De nieuwe mobiele technologieën schieten de plaatselijke handel te hulp De nieuwe mobiele technologieën schieten de plaatselijke handel te hulp Rechtstreeks op het mobieltje gepersonaliseerde informatie brengen, dat is wat een nieuwe mobiele toepassing wil doen; hierbij wordt gebruik gemaakt van een algoritme dat automatisch de verschillende handelszaken en diensten ontdekt die zich in de omgeving van de eigenaar van het mobieltje bevinden, en die hem kunnen interesseren. 2007-11-12Comment Deze mobiele en personaliseerbare gids, een gezamenlijke ontwikkeling van DaiNippon Printing en het befaamde PARC (Palo Alto Research Center) kreeg de naam Magitti mee (een combinatie van Magie en Graffiti); hij bevat een geolocalisatietool om de plaatsen te vinden, en houdt rekening met verschillende gegevens zoals het uur en de dag, om zo de meest betrouwbare en doelgerichte informatie te kunnen leveren. Persoonlijke en plaatsgebonden aanbevelingen Om de best mogelijke resultaten te bekomen vraagt het toestel eerst aan de gebruiker om zijn voorkeuren voor restaurants, culturele activiteiten of kledingstijl in te vullen. De eigenaar van de telefoon kan nadien de naar hem verstuurde informatie op het scherm bekijken in de vorm van een lijst of van een plan, om zich een beter idee te vormen waar de zaak die hem interesseert gelegen is. Het is tevens mogelijk om de toepassing zo te configureren dat zij een bepaalde informatie opzoekt, of alle winkels en activiteiten die op een bepaald uur toegankelijk zijn. Deze toegang tot steeds meer informatie, gecombineerd met de mogelijkheid om die informatie te herschikken om er een nieuwe intuïtie uit te distilleren, omdat zij vanop afstand en in real time toegankelijk is, geeft een voorproefje van een nieuwe generatie toepassingen - en onder 'intuïtie' moet u de menselijke, subjectieve, creatieve, interpretatieve kant verstaan waarmee de realiteit overgoten wordt, om zo de gebeurtenissen te kunnen begrijpen en erop in te spelen. Hoe meer u interageert met het systeem -door het uw voorkeuren te leren, en de suggesties die het doet te evalueren- hoe meer het doelgerichte suggesties zal kunnen doen. Het maakt gebruik van een collaboratieve filter om u plaatsen aan te bevelen die gelijkgezinden ook waarderen. Het systeem kan ook aanwijzingen over uw activiteiten vinden in uw e-mails en sms'jes, net zoals Google uw boodschappen analyseert om u gerichte publiciteit te brengen. Het systeem analyseert uw persoonlijke communicatie op het toestel zelf en niet op de servers van het bedrijf. Als u bijvoorbeeld een sms naar een vriend stuurt "Doen we een Japanner?" dan zal het systeem uw vraag kunnen verstaan en u de Japanse restaurants in de buurt tonen. Naar verwachting in de handel tegen 2009 Het systeem, waaraan de twee organisaties werken sinds 2005, zou niet getest kunnen worden voor begin 2008. En men zal tot 2009 moeten wachten -en het ondertekenen van akkoorden met handelaars, adverteerders, leveranciers van mobiele diensten en terminals- vooraleer tot commercialisatie overgegaan kan worden. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address