Microsoft lanceert de Wow Factory

De Belgische vestiging van Microsoft heeft een grootscheepse campagne opgezet waarmee het in Web 2.0 filosofie de doelgroep laat participeren. De Wow Factory, zoals de actie heet, is een online ontmoetingsplek waar surfers tips kunnen raadplegen om nuttige, fijne, leuke of interessante dingen te doen met hun computer en de software die daarop staat.

post-image-3
De tips zijn gerangschikt in 5 thema’s: werk & school, thuis, ontspanning & hobby, feest & verrassingen en herinneringen.

In 2.0-stijl kunnen de surfers daarbij hun eigen recepten creëren en opladen. De populairste uploads maken ook kans op een prijs.

De actie zet de mogelijkheden van diverse Microsoft-producten en diensten (Vista, Office, Live,…) in de kijker zonder dat die centraal worden gezet in de communicatie. Dingen doen eerder dan communicatie ondergaan dus, een verfrissende en gedurfde aanpak voor een klassiek productgeörienteerd bedrijf als Microsoft.

Het totaalconcept is van de hand van These Days dat ook tekende voor de begeleidende campagne en een opmerkelijk offline luik: naast de Wow Factory website komt er namelijk ook een ‘echte’ Wow Factory conceptstore.

De site zelf is overigens meteen één van de eerste projecten waarin de Silverlight-technologie (Microsoft zijn antwoord op Flash) wordt gebruikt.

Proeven op deze link: www.wowfactory.be

Back to top button
Close
Close