Home/E-mail marketing/Zes gouden regels voor e-mail marketing Zes gouden regels voor e-mail marketing In het kader van ons dossier e-mail marketing (lees ook hier) geven we een zestal gouden tips mee om uw e-mail marketing inspanningen te verbeteren... 2007-11-02Comment 1- Stel uw eigen database samen. Een database die wordt aangekocht of gehuurd moet worden verrijkt om beter aan te sluiten op de doelgroep die men voor ogen heeft. Het verzamelen van gegevens moet wel stroken met de wetgeving (Opt in). 2-Definieer het concept van uw campagne per e-mail (nieuwsbrief, promotionele zending, e-coupon). 3-Verzorg de inhoud! Kies voor de juiste formule (toon, inhoud, een aantrekkelijk en goed leesbaar formaat). Kom dadelijk tot de kern van de zaak. Uw lezers hebben niet veel tijd voor u. Wees dus duidelijk over wat u doet, wie u bent en vooral wat u voorstelt. Kies eerder voor een klassieke lay-out. 4-Test de compatibiliteit en de technische aspecten van de e-mail die u gaat sturen. Werken de links? Zijn de adressen correct? Lukt het om het abonnement op te zeggen? Controleer de inhoud van de e-mail een laatste keer. Deze stap wordt veel te vaak verwaarloosd! 5-Zorg ervoor dat uw campagne zo is georganiseerd dat u de retours kunt verwerken. 90% van de retours komen voor tijdens de eerste drie dagen na het uitsturen van uw e-mailing. 6-Analyseer de resultaten van de zending zorgvuldig. Het is erg belangrijk om het aantal retours en de conversiegraad te kunnen berekenen, om de statistieken te kunnen meten, evalueren en archiveren, om verschillende gegevens met elkaar te vergelijken, enzovoort. Lees ons dossier e-mail marketing Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address