Mixx Awards 2007: het verdict

Gisteren vond in Brussel na afloop van de eerste dag van de Customer First beurs het ceremoniële gedeelte van de Mixx Awards plaats. Ter herinnering: dat is een samenwerking tussen het IAB en Best Of Publishing, meer specifiek diens magazine Inside, de Night Of The Internet en de daaraan gekoppelde Awards die tot vorig jaar de BOA Awards heetten.

post-image-3
Het hele gebeuren werd luidens de organisatoren bijgewoond door om en bij 500 mensen die naast het networking gedeelte bij te wonen ook het verdict wilden horen van de jury die dit jaar bestond uit Pieter Goiris (Boondoggle, juryvoorzitter), Erik Portier (Google), Jo Caudron (ONE Agency), Peter Vandermeersch (Corelio), Jens Mortier (Mortierbrigade), Audrey Benoit (Brussels Airlines), Stéphanie Radochitzki (Media Contacts), Valerie Vangeel (Procter&Gamble), Miel Van Opstal (Microsoft DAS) en Damien Van Achter (blogger/journalist).

We sommen hieronder de verschillende bekroonde campagnes van de eerste editie van de Mixx Awards kort even op per categorie.

Categorie Brand Awareness / Positioning

  • Openhere (Bring the love back) – Gold Award
  • Boondoggle (Singing in the shower) – Gold Award (ex aequo)
  • Emakina (Rent a Wife) – Bronze Award
Categorie Product launch

  • Mortierbrigade (Toon does nothing) – Gold Award
  • Boondoggle (Volvo C30 launch) – Silver Award
  • Duval Guillaume (Hyundai i30) – Bronze Award
Categorie Direct response

  • Mortierbrigade (Unwanted gifts) – Gold Award
  • Openhere (Het laatste uur) – Silver Award
  • Snow (Ieder zijn Plan) – Bronze Award

Categorie Best use of Interactive Media

  • These Days (Jealous Computers) – Gold Award
  • Openhere (Het laatste uur) – Silver Award
  • ONE Agency (Humoradio) – Bronze Award
Er was ook een Europees luik dat de komende jaren verder moet uitgroeien en op zoek gaat naar Europese campagnes. Hier bestond de jury uit Stéphane Cordier (CEO AdLink, juryvoorzitter), Bart Becks (SBS / ProSiebenSat), Hugues Rey (Fastbridge), Raphaël Nolens (Pioneer Europe), Fiona McCann (MEC Global) en Arnaud Tasiaux (Chiquita Europe).

De eerste prijs voor Best European Campaign ging naar Prophet en diens Unite for Diabetes.

Tenslotte werden de IAB leden gevraagd om te stemmen voor een paar ‘Special Awards’. Die gingen op basis van die stemmen en het oordeel van de Belgische vakjury naar volgende winnaars:

Categorie Lifetime Achievement Award: Jo Caudron & Jan Van den Bergh

Categorie e-Marketeer of the Year 2007: Anne-Françoise Piette (Eurostar)

Categorie Interactive agency of the Year 2007: These Days

Back to top button
Close
Close