Home/Videos Interviews/Tribal IM brengt sociale netwerken in kaart Tribal IM brengt sociale netwerken in kaart Sociale netwerken worden steeds groter en populairder en worden commercieel dus steeds meer grof wild. In opdracht van Tribal Internet Marketing onderzocht Michiel de Nijs de commerciële mogelijkheden binnen die netwerken. 2007-10-15Comment De onderzoeker concludeert voornamelijk dat een bedrijf moet aanvaarden dat de gebruikers in een sociaal netwerk het voortouw nemen. Er dient dus, vanuit een gelijkwaardige, open positie, zorgvuldig naar hen geluisterd te worden. Zo bouw je het snelst een band met de doelgroep.Bedrijven moeten een stappenplan ontwikkelen voordat zij zich binnen de sociale netwerken begeven. Zo moet duidelijk worden waarom een bedrijf actief wil worden, via welk netwerk, welke strategie gevolgd gaat worden, hoe de ontwerpfase eruit ziet en op welke manier de vooraf vastgestelde doelen gerealiseerd en geëvalueerd kunnen worden. Ieder netwerk heeft zijn eigen mogelijkheden en beperkingen. Om die in kaart te brengen heeft de Nijs de netwerken opgedeeld. Zijn model houdt rekening met open, advertentiegedreven of besloten sociale netwerken en met 2-dimensionale of 3-dimensionale netwerken. Tribal IM, deel van de in 1999 opgerichte Tribal Groep uit Den Bosch, ondersteunt en adviseert bedrijven bij het ontwikkelen en uitvoeren van een social networking-strategie. Het bedrijf richt zich hierbij zowel op hulp bij de keuze van de netwerken en de wijze waarop het bedrijf hierin kan participeren. Voor meer informatie over het onderzoeksrapport of de dienstverlening van Tribal IM, klik je hier. http://www.tribal-im.com/nl/social-networks.htm Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address