Living Tomorrow partners ontwikkelen pull-systeem voor digital signage

Eerder deze week stelde Living Tomorrow BluePull voor, een nieuwe interactieve communicatie-en marketingtool in de sfeer van de digitale schermen (digital signage).

post-image-3
BluePull is het resultaat van een samenwerking tussen verschillende partners van Living Tomorrow en werd ontwikkeld als antwoord op het gebrek aan interactiemogelijkheden bij de sterk oprukkende digitale schermen.

Het levert nieuwe mogelijkheden op het vlak van promotionele communicatie en informatie en fungeert daarbij als een link die de ontvanger in staat stelt de informatie met hem mee te nemen. Het is een antwoord op de huidige systemen waarmee ontvangers, aldus het persbericht, gespamd worden met gepushte content op hun Bluetooth apparaat.
 
Met BluePull is er geen push maar zoals de naam al aanduidt een pull: de ontvanger moet zelf een code ingeven in zijn mobiele telfoon vooraleer de gevraagde content op zijn Bluetooth apparaat verschijnt.

Die content kan ondermeer de vorm aannemen van kortingsbonnen, filmpjes, algemene informatie, tickets, ringtones en dies meer.

Het partnerconsortium werd gebouwd rondom ‘lead partners’ Digitopia en dZine.

Zij zullen ook het product commercialiseren. De implementatie van BluePull bestaat uit twee componenten: de eigenlijke contentprovider (hardware en software) die de naam BlueCube kreeg en ontwikkeld werd door dZine, en de integratie en commercialisering binnen bestaande systemen en omgevingen waarbij Digitopia de leidende partner is.

Back to top button
Close
Close