Home/Campaigns/Reclame op branded-content sites scoort beter Reclame op branded-content sites scoort beter De Online Publishers Association (OPA) publiceerde eind vorige maand een nieuw onderzoek. De studie, voluit "Improving Ad Performance Online: The Impact of Advertising on Branded Content Sites” (gratis in PDF op de site te downloaden), vond dat zogeheten branded-content sites betere advertentieresultaten opleveren. 2008-08-13Comment Branded-content sites zijn websites van instellingen of organisaties zoals die van de grote mediahuizen (denk ondermeer aan de online versies van kranten). De OPA vond dat deze referentiesites doorheen een brede waaier aan reclameparameters 41 keer op 43 beter scoorden dan het industriegemiddelde (lees: alle websites die reclame voeren). Ook zogeheten ‘beyond-the-banner’ reclameformaten (video, rich media, sponsoring) doen het beter als ze op branded-content sites draaien. Eén voorbeeld: op het vlak van merkvoorkeur toonden branded-content sites een verbetering van 29% tegenover de gemiddelde online reclameperformantie (basis: MarketNorms databank). Meer lezen op deze link (PDF). JPDC Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address