Home/Mobile marketing/Google hernieuwt mobiele social networking ambities met overname Zingku Google hernieuwt mobiele social networking ambities met overname Zingku Google heeft zijn portfolio social networking diensten nog maar eens uitgebreid met de overname van Zingku. Dat is een sociaal netwerkplatform dat voor de mobiele gebruikers geen aparte software vergt maar gebruik maakt van SMS en MMS. 2007-10-02Comment Over het Web maakt Zingku gebruik van de standaard browser en instant messaging. Er is daarbij een integratie tussen de mobiele telefoon en een gepersonaliseerde website. Op de site van de dienst staat sinds eind vorige week te lezen dat hij wordt overgenomen door Google. Zingku, sinds 2005 beschikbaar in een bèta, is niet de enige mobiele social networking acquisitie van Google dat nog maar eens duidelijk onderstreept hoe het zich opmaakt voor een belangrijke ‘push’ in het mobiele segment. In 2005 al nam het bedrijf mobiele social networking start-up Dodgeball over maar dat eindigde met het stille vertrek van de oprichters daarvan uit de Google-kantoren. www.zingku.com JPDC LEES OOK: Netlog scoort Europees sterk inzake bezochte pagina’s ( 02-10-2007) De valorisatie van Facebook ( 28-09-2007) Social networking websites veranderen de muziekindustrie ( 31-07-2007) De waarde van een blog wordt bepaald door de content ( 24-05-2007) Usability: Jakob Nielsen over Web 2.0 ( 16-05-2007) De 6 social networking tips voor adverteerders van Microsoft ( 18-04-2007) Forrester: consolidatie Web 2.0 technologiebedrijven onderweg ( 26-03-2007) Maak eens je eigen online social network ( 02-03-2007) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address