Home/Campaigns/Meer gameconsoles voor vrouwen (en minder seks voor surfers) Meer gameconsoles voor vrouwen (en minder seks voor surfers) Met gamevertising (reclame in digitale games) bereik je overwegend een mannelijke doelgroep. Het lijkt een voor de hand liggende uitspraak maar is het dat ook? Misschien toch twee keer over nadenken als we een recent onderzoek door JWT mogen geloven. 2007-09-27Comment Het reclamebureau voerde in zijn thuisland, de VS, een onderzoek uit naar het gebruik van technologie (waarbij het meteen ook een term uitvond voor mensen die niet meer zonder technologie kunnen: ‘digitivity denizens’, maar dit terzijde). Een van de vragen daarbij peilde naar het gebruik en bezit van spelconsoles (natuurlijk slechts één van de vele manieren om te gamen) en wat blijkt: vooral vrouwen hebben zo een consoles in huis in de VS. Niet dat dit altijd zo geweest is maar blijkbaar hebben de nieuwste generaties consoles (denk aan de Wii bijvoorbeeld) en nieuwe games de vrouwelijke medemens over de streep getrokken waarmee u meteen ook het stereotype dat vooral mannen gamen mag met een kritische blik benaderen. We voegen er volledigheidshalve aan toe dat er aan de online afgenomen studie een 1000-tal mensen deelnamen. Meer over de ‘gamingconclusies’ van de studie ondermeer op deze link. Van de andere resultaten uit de studie onthouden we u deze niet: 20% van de respondenten claimt seksueel minder actief te zijn door zijn internetgebruik. Meer over deze conclusie vind je dan weer hier. LEES OOK: Online gaming en de verschuiving van het inkomstenmodel van de spelletjesindustrie ( 08-06-2006) Microsoft wil overal online games ( 11-05-2006) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address