Home/Campaigns/Blindbellen bij Duval Guillaume voor het goede doel Blindbellen bij Duval Guillaume voor het goede doel Fijne actie van Duval Guillaume voor de Brailleliga. Het agentschap werkte onder de naam ‘Blind call’ een campagne uit die vertrekt van het zogeheten broekzakbellen. Je weet wel: de telefoontjes die je per ongeluk doet omdat je niet-vergrendelde GSM vanuit je broekzak, handtas of wat dan ook per ongeluk één van je contacten opbelt. 2007-09-18Comment Om die verloren telefoontjes toch nog ergens goed te laten voor zijn komen de Brailleliga, die voor een groot deel van haar werking afhangt van uw en mijn steun, en Duval met een ‘speciaal nummer’, 070222230, dat je onder de naam “A Blind Call” kunt toevoegen aan je contacten. Vermits het normaliter de eerste naam in je contactenlijst zal zijn, is de kans grootst dat je dat nummer per ongeluk zal bellen, aldus de theorie. En als dat gebeurt, schenk je automatisch 0,75 euro aan de Brailleliga (de oproep wordt na dertig seconden automatisch verbroken). Cijfers en statistieken over broekzakbellen hebben we niet dus kunnen we ook niet voorspellen wat één en ander kan opbrengen maar daar gaat het natuurlijk niet om: je hoeft niet te wachten tot je die ‘blinde oproep’ doet om wat geld over te maken aan de Brailleliga. Simpelweg bellen naar het nummer kan natuurlijk ook. En door zo een ‘verloren en geld kostende telefoontjes’ als insteek gebruiken, wijs je er natuurlijk ook op hoe weinig moeite wat financiële steun voor het goede doel wel kost als je het afmeet tegenover de zinloos verspilde euro’s van elke dag. Nog wat over de campagne zelf: we zagen al bannering op ondermeer HLN.be, communitysite Facebook wordt ingeschakeld met een eigen profiel voor A Blind Call (inclusief mogelijkheid om de vCard te downloaden en zo het nummer toe te voegen aan de GSM), en er is natuurlijk een site. Voor de technische kant van de zaak stapten Mobistar en The RingRing Company mee in het verhaal. www.ablindcall.be LEES OOK: Duval Guillaume E breidt uit ( 15-01-2007) Krijsende jonge varkens bij Duval ( 29-11-2006) Interactieve melk-TV-campagne voor de Vlam bij Zappware en Duval ( 21-11-2006) Belgische Messenger Bot primeur voor Laura en Duval ( 08-11-2006) Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address