Home/Online media/Online Critical Moment Marketing voor zestienjarigen Online Critical Moment Marketing voor zestienjarigen Ah, sweet sixteen… Naar het schijnt is de zestiende verjaardag voor velen nog steeds iets magisch waar je als zestienjarige wel eens iets speciaal peegt van te maken. Dat moeten ze ook bij Nederlands ‘youth interaction company’ Newrulez gedacht hebben. Resultaat: BE16.nl. 2007-09-17Comment Eerst een woordje over wat het is. BE16.nl is een ‘product-en informatieplatform rondom de 16e verjaardag’. Aldus het persbericht. Wat er onder te verstaan? Simpel: een soort productshowcase met aanbiedingen, kortingen, speciale prijsjes, wedstrijden, incentives en dies meer voor wie zestien wordt. Het geheel wordt doorspekt met video. De promoties en deals zijn nergens anders beschikbaar. De bezoekers kunnen zelf bepalen welke producten en aanbiedingen in de productarena blijven staan door ratings en comments. Binnen één maand na hun verjaardag gaat de ‘winkel open’ voor de jarigen en kunnen ze ingaan op de aangeboden deals die zijn afgestemd op hun leeftijd. Newrulez fundeert het project naar adverteerders toe door te stellen dat de zestiende verjaardag een belangrijk moment is voor jongeren, het is immers een leeftijd waarop plots heel wat nieuwe deuren opengaan. Adverteerders kunnen jongeren met het concept op die leeftijd bereiken. Maar ondermeer door de input en ratings van de bezoekers (en het koopgedrag) krijgen ze ook meer inzichten in de doelgroep. Cirtical Moment Marketing noemen ze het bij Newrulez. Misschien een ideetje voor onze markt? Al moet je er wel rekening mee houden dat Newrulez een DB bezit die ongeveer een derde bevat van de Nederlandse jongeren die 16 worden, naar verluidt jaarlijks zowat 200.000 tieners. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address