Pascal Wouters opent Brussels kantoor van Oridian

Pascal Wouters, ex-Oneweb, komt aan het hoofd te staan van de Belgische vestiging van Oridian, een van oorsprong Israëlisch online reclamenetwerk dat performantiegebaseerde reclame-oplossingen levert in, naar eigen zeggen, veertig landen. Het reclamenetwerk van Oridian claimt 3,1 miljoen Belgische unieke gebruikers per maand voor 150 miljoen impressies.

post-image-3
Het is, na de opening van een bureau in Parijs, de tweede Europese lancering in korte tijd voor Oridian, dat op ons continent al actief was in ondermeer Duitsland, Italië, Nederland en het VK.

Oridian België is momenteel bezig aan een toer bij de belangrijkste media-agentschappen en adverteerders om zijn netwerk voor te stellen.

De kans bestaat dat de naam Oridian u niet meteen bekend klinkt. Misschien verandert dat als we u vertellen dat Oridian in 2005 is voortgesproten uit Cydoor Desktop Media, een bedrijf dat ten tijde van de opmars van de peer-to-peer netwerken vooral bekend stond als een speler in het segment van niet-onomstreden adware-programma’s.

Oridian is overigens niet de enige (voormalige) adware-speler die deze evolutie doormaakte. Denk bijvoorbeeld maar aan Claria, dat in een vorig leven bekend stond als adware Gator, en aan Kontera, ooit als adwarebedrijf bekend onder de naam eZula.

Pascal Wouters kennen we van bij Oneweb dat hij eind jaren ’90 mee opstartte met Hervé en Sébastien Doyen. 

Wie de activiteiten van Oridian wil zien kan eind deze maand terecht op ad:tech in Londen waar het bedrijf een stand heeft.

www.oridian.com

Back to top button
Close
Close