Omniture neemt Offermatica over

Web Analytics bedrijf Omniture neemt Offermatica over, één van de bekendste spelers op het gebied van A/B testing en multivariate testing. Dat zijn technieken die u toelaten om de efficiëntie van uw website te verhogen door het simultaan uittesten van verschillende versies van bepaalde onderdelen (een tekst, een afbeelding etc…) en na te gaan welke versie de beste conversie oplevert.

post-image-3
Omniture zal 65 miljoen USD op tafel leggen voor Offermatica, waarvan 30 miljoen USD in cash.

Omniture nam eerder al Touch Clarity over, een behavioral targeting specialist.

Het is duidelijk dat er een convergentie aan de hand is op het vlak van verschillende site-optimalisatie-technieken en dus ook van bedrijven die hierin actief zijn, zowel op het vlak van het genereren van trafiek (denk aan SEM), het meten en analyseren er van (analytics) en het verbeteren van de impact van de bezoeker op de business (analytics, A/B, MVT, behavioral targeting,…)…
 
JPDC

Back to top button
Close
Close